19 Temmuz 2012 Perşembe

KAYIP KIZLAR BÜŞRA ASUMAN ÖZGE..


KAYIP KIZLAR BÜŞRA ASUMAN ÖZGE..
Bu yazıya önce Mehmet Bedestenlioğlu’na teşekkür ederek başlamak gerektiğini düşünüyorum aslında. Herkes A Bayanlar Milli Takım kadrosunda olmaması gereken isimler için olsun diye Hocanın başının etini yerken, o Büşra’yı o zamanki fizik ve yıllardır iyi oynadığı halde yedekte bırakılmanın psikolojisi ile 2010 Dünya Şampiyonası kadrosunda ilk 12 içerisine dâhil etti.


Yeteneği hakkında kimsenin kuşku duymadığını biliyorum, hatta onu izlerken her defasında Türkiye’de son dönemlerde her pozisyonda oynayabilen Eda dışında başka bir orta oyuncusu olmadığını da biliyorum. Milli takım sürecinden sonra özellikle Eczacıbaşı’nda son iki sezonunda ilk 6’da oynaması gerçekten çok önemliydi. Eczacıbaşı Beppe döneminde kenara attığı unuttuğu oyunculardan birini geri kazanmış oldu. Biraz geç oldu ama oldu. Hal böyleyken, Grand Prix kadrosu içerisinde yer almaması beni çok şaşırttı (Son etapta ancak Büşra kadroya dahil edildi). Büşra’nın nerede olduğunu bilmeyenler Avrupa Ligi kadromuza bakabilir. Aynı şekilde Asuman ve Özge.



Avrupa Ligi’ni asla küçümsemiyorum aksine genç oyuncuların milli takım deneyimi kazanması için çok iyi bir fırsat olarak görüyorum ancak Büşra’nın, Asuman’ın ve Özge Kırdar’ın yeri orası değil. Büşra ligin son dönemlerinde çok iyi performans yakalamış, Asuman ve Özge üçüncülükle bitirdiğimiz Avrupa Şampiyonası’nın pasörleri. Eğer amacınız daha genç ve ligde çok şans bulamamış oyuncuları oynatmak ise, o zaman bunu başka kadrolarla yapabilirsiniz, Avrupa Ligine götürdüğünüz bu 3 oyuncu A takımlar seviyesinde lig, şampiyonlar ligi ve milli maçlarda ilk altı oynuyor. Onlar için nasıl bir motivasyon kaybı yaratabileceğinizi bir düşünün isterseniz… Final serisinde gösterdiği performans ile Fürst, Poljak gibi isimleri geride bırakıp bir de üstüne ödül alan nereye koysanız oynayacak Büşra’yı götürüp Avrupa Ligi kadrosuna koyuyorsunuz. Bu sezon harcadığı emeği, gösterdiği performansı “sen normalin bir seviye altında oyna” diyerek ödüllendiriyorsunuz. Aynı şekilde artık belirli bir seviyenin üzerinde oynamaya başlayan Asuman’ı ve üst düzey voleybol oynamaya alışmış Özge’yi 2.milli takıma yani bir nevi “genç milli takım” kadrosuna koyuyorsunuz. Bu oyuncuların “genç milli takım” zamanları geçti. Oluşturulan kadro için genç takım havası yaratılmaya çalışıldı bu çok aşikâr. Ancak isimler doğru değil. Eğer bir sakatlığı yoksa pasör olarak benim aklıma gelen ilk isim Çağla idi ancak takımın başında Edman olduğu gerçeğini hatırlamakta fayda var. ki bu konuyu ayrıca ele almak gerecek diye düşünüyorum.

İşin bir de diğer boyutu var bir de ona değinmek istiyorum; Büşra’nın yerine Grand prix kadrosunda kim vardı? “Ergül Avcı”. Bu iş tıpkı bir zamanlar iyi oynamadığı halde sürekli ilk 6 oynayan bazı oyuncuların durumuna benzemeye başlayacak gibi. (ki ona alternatif olarak çok iyi oyuncular zaten mevcut) Ben maçları veya oyuncuları izlerken neyi kaçırıyorum bilmiyorum, bilen varsa Ergül’ün Vakıfbank’a transferini sağlayan ve milli takımda Büşra’nın yerine oynamasını sağlayan oyunu nedir, yardım istiyorum.

Buradan federasyona ya da ilgili kim ise ona sesleniyorum; Bu zamana kadar milli takımda yapılan oyuncu seçimlerinde neyin ölçüt olduğunu kimse tam olarak anlayamadı ve bize bunu ne zaman açıklamayı düşünüyorsunuz?

Sevgiler…
Damla ÜNVER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder