12 Nisan 2013 Cuma

Fenerbahçe önemlidir!


Voleybolun son yıllarına damgasını vurmuş bir takımdır. Ancak diğer takımlar da olduğu gibi voleybol şubesi kötü yönetilmektedir. Voleybol federasyonu ile yaşadığı sorunlar da inkâr edilemez. İki tarafın da birbiri ile inatlaşması maalesef bu takımın eski gücünü kaybetmesine neden oldu. Ancak şu denilemez ki wild card olsaydı çok farklı olurdu. Hayır, Fenerbahçe bu fırsatı düşünmeden her zaman kadrosunu elinden geldiğinin en iyisi olacak şekilde kurmak durumunda. Eğer yeniden şampiyonlar ligi yolunun açılması isteniyorsa zaten kadronun iyi olup şampiyon olması gerekmiyor mu? Gerekiyor. Yani her koşulda Fenerbahçe kadrosunu bu sene eksik kurdu.


Gereksiz ve yetersiz transferler yapıldı bu sezon. Brezilyalılar hakkında görüşlerimi transfer oldukları zaman yazmıştım. Bu oyuncular, diğer oyuncular gibi değildir. Sebebini bilmiyorum ancak sorunlular, gittikleri takımlarda yeterince faydalı olamıyorlar.
Takımın peşini sakatlıklar bir türlü bırakmadı. Özellikle Eda’nın sezonu kapatmasından sonra ortadaki eksik Gökçen-İpek-Duygu üçlüsü ile kapatılmaya çalışılıyor ancak iyi rakipler karşısında yetmiyor. O yüzden şu önemli, tamam Türk oyuncuları transfer edelim, ama takımda bir sakatlık olduğu zaman diğerinin yerini kısmen dahi dolduracak oyuncular olsun bunlar.


Smaçörler sakatlandı, yerine manşet alacak smaçör bulunamadı kadroda. Çünkü yok.
Nilay-Elif ikilisi de Berg’in transferinden sonra tasfiye edildi resmen.
En önemlisi de Fenerbahçe’nin başına iyi bir antrenörün gelmesi. Bu sene takımda büyük bir yapılanmaya gidilmesi şart. Seneye eğer Kim kalacaksa bu çok güzel. Berenika ile sözleşme yenileyeceklerini sanmıyorum. Bu durumda Eczacıbaşı’nın Sırp orta oyuncusunu alabilirler hiç uzağa gitmesinler. Ayağı çok çabuk, kolu güçlü ve servisleri etkili biri isim. Artık isim transfer etme hastalığından kurtulalım. Bir oyuncunun iyi oynuyor olması için illaki isim yapıyor olması gerekmiyor. Bu algıyı yıkmak lazım.

Eğer bir orta yabancı olacak diğeri de Kim olacak ise, kalan kontenjanın (en azından Türkiye ligi için) nerede kullanılacağı çok önemli. Benim fikrim Francesca Marcon veya o ayarda bir yabancı dört numara oyuncusu bulup, çapraz pozisyonunda Türk oyuncu oynatmak. Ancak bu isim artık Seda olmamalı diye düşünüyorum. Yıllardır Fenerbahçe’de oynuyor ve bence her iki tarafın da birbirine verebileceği bir şey kalmadı. Biraz cesaret gösterip çapraz için Polen’i alabilirler. 


Bir de artık Fenerbahçe kenarda ve ilk 6 da genç oyunculara yer vermeli. Yıllardır altyapıdan çıkarmış olduğu oyuncu yok. Galatasaray genç ve iyi isimleri toplamaya devam ediyor, Fenerbahçe’nin de kesinlikle böyle bir atağa kalkışması lazım. Aksi halde bu sistem, şu anda olduğu gibi tıkanmaya devam edecektir.

Gelecek sezon umarım takımlar ihtiyacı olan oyuncuları transfer ederler. Her zamanki temennim budur. İsim değil, iyi oynayan oyuncu esastır.

Sevgilerle
Damla ÜNVER

3 yorum:

  1. Damla Hanım ozledik sizi,hersey gonlunuzce olsun.
    Fb'nin orta alacak luksu oldugunu dusunmuyorum.3 tane yabancı kotasının oldugu yerde orta alamayız.Petrovic de iyiyse neden Avrupa'da dahi oynatılmadı onuda bilemiyorum.Polen diyorsunuz ben de isterim ama Vakıf bize vermez.Ayrıca emin olun bugun Gokcen,Duygu bırakalım Melis,Ergul yerine onları da alır Vakıf, pasorler tasfiye edildi demissiniz maalesef 2 pasor koca bir sezon pas atamadılar.Ben de Nilay'ın MVP olabilecegi dusuncesi bile vardı.Bu takımın ilk alacagı oyuncu bence pasor olmalı Antonjevic,Skorupa,Maja,Lloyd gibi sonra Kim kalırsa ya yerli carpraz alıp smacor ya da yerli smacorle devam edip yabancı carpraz ben Kim'in yanına Carillo,Natalia,Garay gibi bir smacor alıp, Seda'nın yanına Yeliz'i alırdım.4. yabancı olarak da yine ya bir pç ya da ota alırdım.İnsallah duzgun bir koc gelir ve istenen kadro kurulur.FB'nin kotu yonetildiginden ziyade de 10 yıldır sistematik olarak FB ile ugrasıldıgını dusunuyorum.Bu sene 30 kisilik kadro ve 4 yabancı ile oynadı Vakıf oynatmadıgı,kiraladıgı oyuncular da A ve Genc Milli oyunculardı.Gencleri toplamaktan ziyade oynatmak daha onemli diyorum.Yabancıya koyulan yasagın kiralıklar icin de konulmasını ve bunun 3'le sınırlı olmasını diliyorum.
    Saygılar

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim öncelikle iyi dilekler için :) soruları/yorumları da sırasıyla cevaplayım;

    1- Petroviç gayet iyi bir orta oyuncudur, hatta Eczacıbaşı bu oyuncuyu aldığında çok şaşırmıştım. Kullanılmamasının sorumlusu Micelli'dir. Yoksa iyi takımların ilk 6sında pekala rahatlıkla oynar.
    2-Pasör çok önemli ancak pasörün çalıştığı antrenör daha da önemli. Nilay'ın formunda düşüklük olabilir ancak, siz bir de onun açısından düşünün Berg geldikten sonra neler yaptı? Berg çok üstün bir performans mı koydu ortaya? Hayır. zaten Kamil Söz ile hangi pasör üst düzey oynayabilirki?
    3- Dediğiniz pasörlerden Lloyd'un sakatlığı var. Maja'nın son durumundan haberdar değilim, ancak antrenörünüz aynı kalırsa, Eczacıbaşı'nda oynadığı oyunun çok üzerine çıkamaz Maja. Skorupa ise Polonya voleybol kültüründe yetişmiş, iyi oyuncu ancak ona uygun bir takımı oluşturmanız lazım.
    4-Mesela Carillo'yu aldınız diyelim. Nihan-Carillo-Kim manşet mi alacak? Olmaz. Manşetten sırf hücum için vazgeçerseniz o zaman hücum da edemezsiniz. Piccinini gibi bir oyuncu lazım size. Ben Küba ve Brezilyalıların bizim ligimize uygun olduklarını düşünmüyorum. Bir noktaya kadar katkı sağlıyorlar.
    5-Fenerbahçe'nin kötü yönetilmesi bence en büyük sorun. Yapılan transferlere tonlarca para harcanıyor ortada sonuç yok. Hani küçüldük artık az para ile takım kurulacak denirse tamam, ama çok para harcayıp kötü kadro oluşturma hastalığından artık kurtulmak lazım.

    Sevgiler
    Damla.

    YanıtlaSil
  3. Damla Hanım
    Ben Huseyin(hmetin) mesajımda yazmamısım.Oncelikle gecenin gec saatinde cevaplamıssınız.Tesekkur ederim.Tabii ki voleybolu teknik olarak sizinle tartısacak duzeyde degilim.
    Bana gore 2 tane cop Brezilyalı alındı.O tercihler butun sezonu bitirdi.Kamil Soz yetersiz bir hoca tartısacak degilim.Ama Allah'ı var.Once Elif ile basladı onun kotu ve slow-motion paslarından sonra seyircinin de etkisi ile Nilay'a dondu.Ne Nilay ne Elif ne Ozge ne Asuman(birkac mac haric) bu sezon pas bile atamadılar.Bunu sadece Kamil Hoca'ya baglamak dogru degil diye dusunuyorum.Bu 4 oyuncu da hepsi Milli pasor oldugu halde berbattı.Bana gore Berg oyle ya da boyle pas atabilen tek pasordu.
    Yine kagıt uzerinde bana gore en mantıklı secimlerden Meryem en ufak ilerleme gostermedi.Berbat mansetine ragmen Elif Onur hucum ve servis katkısı verirken, Meryem hic kendini gelistirmedi.Gorduk ki defolu FB Leo,defolu GSD Berg uzerinden sayıları aldılar.Dolayısı ile uzun boyu olan ve pas atabilen pasor sart bana gore, kotu FB bile Kim'in yanına 1-2 duzgun smacor ya da carpraz olsaydı cok fark ederdi.Nihan'ın hicbir kritik macta mukemmel manset getirdigini gormedim.Kim'in yanına Carillo gibi oyuncuların cok buyuk manset problemi cekecegini dusunmuyorum.Ama tabii ki farklı alternatifler de olabilir.Kim-Montano-Carillo gibi
    Bu sene icin Mari ve Paula ile paralar sokaga atılmıstır.Ama GSD,Ecz.,Vakıf kadar maliyetli oyuncular oldugunu dusunmuyorum.Ayrıca bu sene icin tamam ama genel bakarsanız sonucun alınamadıgı tek yıl da bu sene son 10 yıla damgasını vuran bana gore Avrupa'daki 1 numaralı takımdan bahsediyoruz.
    Burada kuculmeden ziyade guvendiginiz oyuncuların hayal kırıklıgı yaratması en buyuk etkendir.Paula ve mari icin aylarca yanlıus dedim.Ama Nilay,Elif,Ozge,Meryem gibi oyuncular bu kadar berbat oynarsa nasıl kompanse edeceksiniz.
    Ayrıca konu ile ilgili degil ama tonlarca para harcanıp sonuc alınmaması ise en guzel ornek GSD'dir.Butun bir sezon manset alınamadan ve servis karsılanamadan bitti.Leo,Neriman ve Calderon sırtında gitti butun takım
    Saglıcakla kalın.Sevgiler

    YanıtlaSil